Sunday 3 March 2013

Hidup ini satu proses belajar....

Bunga cempaka bunga mewangi,
Disunting dara nampak berseri,
Ramahnya mesra sopan berbudi,
Salam dihulur terpaut budi.

Salam perkenalan semua warga blog yang dihormati sekalian. Mukadimah blog saya dengan sebuah pantun yang saya petik dan dirasakan sesuai untuk menghulurkan salam perkenalan kepada semua. Dalam coretan pertama ini, saya ingin melahirkan rasa gembira kerana mendapat pengalaman baru tentang cara membuat blog kerana sebelumnya saya adalah seorang yang tidak mengambil tahu tentang cara-cara membuat blog. Dek kerana tuntutan kursus major (Sosiolinguistik) saya semester ini yang meminta semua pelajar membuat blog bagi berkongsi pendapat, pandangan, luahan atau apa-apa perkongsian positif tentang penggunaan bahasa dalam masyarakat, maka terlahirlah blog saya yang saya berikan tajuk 'Himpunan Bahasa Melayu ku'. Semoga coretan dalam blog saya ini mampu memberikan input positif kepada semua yang membaca. Saya mengharapkan tunjuk ajar atau nasihat sekiranya berlaku khilaf dalam pencoretan maya ini bak kata pepatah yang bengkok diluruskan, nan tak elok biarlah diperbetulkan. Dengan kesempatan ini juga, ribuan terima kasih kepada kawan-kawan saya yang banyak membantu sehingga saya mampu memiliki blog sendiri. Biarpun tidak begitu menarik tetapi saya tetap berbangga dan akan berusaha untuk memperbaiki blog saya dari semasa ke semasa.

No comments:

Post a Comment